Miljoenen euro’s en spam-achtige promotie op internet heeft Zalando eindelijk wat opgeleverd. Na 8 jaar maakte het Duitse bedrijf afgelopen jaar winst. Het publiek is massaal overstag om schoenen nu ook online te kopen. En nog meer, want Zalando heeft grootse plannen om een digitaal modecentrum te worden. Een bericht dat ik met gemengde gevoelens ontvang, als ik door de gezellige winkelstraten van Den Bosch loop, waar opmerkelijk veel -leuke- schoenenwinkels zijn gevestigd. Ik zet het beeld van consumenten die op blauwe schermen hun inkopen doen af tegen de tijd van 16de eeuwse schilder Jheronymus Bosch toen de schoenlapper nog maatwerk leverde. Uiteindelijk slaag ik in een lokale schoenenzaak. De schoenen die me hebben verleid om naar binnen te gaan, passen niet. In een oogopslag ziet de verkoopster wat ik wil en komt met een ander stel dat als gegoten zit. De god van de Bossche schilder verhoedde dat zij ooit vervangen wordt door een digitale stylist.