Miljoenen euro’s en spam-achtige promotie op internet heeft Zalando eindelijk wat opgeleverd. Na 8 jaar maakte het Duitse bedrijf afgelopen jaar winst. Het publiek is massaal overstag om schoenen nu ook online te kopen. En nog meer, want Zalando heeft grootse plannen om een digitaal modecentrum te worden. Een bericht dat ik met gemengde gevoelens ontvang, als ik door de gezellige winkelstraten van Den Bosch loop, waar opmerkelijk veel -leuke- schoenenwinkels zijn gevestigd. Ik zet het beeld van consumenten die op blauwe schermen hun inkopen doen af tegen de tijd van 16de eeuwse schilder Jheronymus Bosch toen de schoenlapper nog maatwerk leverde. Uiteindelijk slaag ik in een lokale schoenenzaak. De schoenen die me hebben verleid om naar binnen te gaan, passen niet. In een oogopslag ziet de verkoopster wat ik wil en komt met een ander stel dat als gegoten zit. De god van de Bossche schilder verhoedde dat zij ooit vervangen wordt door een digitale stylist.
Over de auteur

Stella Ruisch
Stella Ruisch hanteert de pen al van jongs af aan. Van de schoolkrant stapte ze in 1976 over naar De Telegraaf als leerling-journaliste. Per 1 januari 2016 verliet ze de krant, nadat ze er als chef en uiteindelijk (eerste vrouwelijke) adjunct-hoofdredacteur had gewerkt. Nu heeft ze eindelijk de ruimte om een duik te nemen in het nieuwe schrijven en publiceren. Wat de overheid propageert; een levenlang leren, voert zij uit.
gerelateerde berichten
Recente artikelen
-
-
-
Chocolademousse om je vingers bij af te likken23 jan 2023 | Algemeen
-
-
Recente reacties