Internet heeft sinds de jaren ’90 veel meer op zijn kop gezet dan de media of de retail. De auto-industrie gaat ook niet ongeschonden door het digitale tijdperk. Auto’s zijn niet altijd meer een statussymbool maar een gebruiksvoorwerp dat wordt ingeruild als er goedkoper en sneller alternatief is. En dat is niet zozeer het openbaar vervoer. Door de digitale wereld lijkt autodelen de nieuwe toekomst. En dus experimenteren autofabrikanten door deelnames in de fantasierijkste initiatieven, waarbij die van BMW mij het meeste opviel: met Sixt samen verhuren zij hun auto’s per minuut (!). Dat zet de via de STER aangeboden proefrit van Volvo in een -kostbaar-daglicht. Ze gaan er in de reclame vanuit dat ik als voetbalfan door het ontbreken van Nederland bij het EK wel voor Zweden zal zijn. En ik heb me vandaag juist uitgesproken voor België! Jammer, dat onze zuiderburen geen auto’s in de aanbieding hebben. Maar ik vaar blind op de kwaliteiten van Vertonghen, Alderweireld en De Bruyne.
Over de auteur
Stella Ruisch
Stella Ruisch hanteert de pen al van jongs af aan. Van de schoolkrant stapte ze in 1976 over naar De Telegraaf als leerling-journaliste. Per 1 januari 2016 verliet ze de krant, nadat ze er als chef en uiteindelijk (eerste vrouwelijke) adjunct-hoofdredacteur had gewerkt. Nu heeft ze eindelijk de ruimte om een duik te nemen in het nieuwe schrijven en publiceren. Wat de overheid propageert; een levenlang leren, voert zij uit.
Recente reacties