Internet heeft sinds de jaren ’90 veel meer op zijn kop gezet dan de media of de retail. De auto-industrie gaat ook niet ongeschonden door het digitale tijdperk. Auto’s zijn niet altijd  meer een statussymbool maar een gebruiksvoorwerp dat wordt ingeruild als er goedkoper en sneller alternatief is. En dat is niet zozeer het openbaar vervoer. Door de digitale wereld lijkt autodelen de nieuwe toekomst. En dus experimenteren autofabrikanten door deelnames in de fantasierijkste initiatieven, waarbij die van BMW mij het meeste opviel: met Sixt samen verhuren zij hun auto’s per minuut (!). Dat zet de via de STER aangeboden proefrit van Volvo in een -kostbaar-daglicht. Ze gaan er in de reclame vanuit dat ik als voetbalfan door het ontbreken van Nederland bij het EK wel voor Zweden zal zijn.  En ik heb me vandaag juist uitgesproken voor België! Jammer, dat onze zuiderburen geen auto’s in de aanbieding hebben. Maar ik vaar blind op de kwaliteiten van Vertonghen, Alderweireld en De Bruyne.