Eindelijk heeft een rapport van ING de vinger op de zere plek gelegd van winkelende vijftigplussers! We geven minder geld uit aan kleding dan zou kunnen. Rarara, hoe komt dat? Als vrouw kijk ik graag naar de mooie mannen van Abercrombie&Fitch in de Amsterdamse Leidsestraat maar qua kleding tast ik daar letterlijk in het duister. Hennis&Mauritz is leuk voor basics maar ik heb niet het gevoel dat ik de doelgroep ben. Toen ik jaren geleden bij de eerste Mango in Nederland naar binnen wilde, shockeerde mijn dochter me door te zeggen: die winkel is niet voor jou, mam! Uit pure chagrijn een te strakke rok gekocht, die niet lang meeging. Als ik nieuwe kleding zoek, wijk ik inmiddels vaak uit naar de regio, waar zelfstandige modewinkeliers wel snappen dat ik niet door ongeïnteresseerde twintigers wil worden geholpen en waar de pashokjes comfortabel en prettig verlicht zijn. Het gezelschap krijgt een kopje koffie en een krantje aangeboden. Zo wordt winkelen weer een feest, dat ik, webshoppend, niet wil missen!
Over de auteur
Stella Ruisch
Stella Ruisch hanteert de pen al van jongs af aan. Van de schoolkrant stapte ze in 1976 over naar De Telegraaf als leerling-journaliste. Per 1 januari 2016 verliet ze de krant, nadat ze er als chef en uiteindelijk (eerste vrouwelijke) adjunct-hoofdredacteur had gewerkt. Nu heeft ze eindelijk de ruimte om een duik te nemen in het nieuwe schrijven en publiceren. Wat de overheid propageert; een levenlang leren, voert zij uit.
Recente reacties